Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Sandomierskie Centrum Kultury

Zajęcia rekreacyjne: pilates

PILATES – to kompleksowy system ćwiczeń, który traktuje ciało całościowo. Koncentruje się na pracy mięśni głęboko położonych, angażuje nie tylko ciało, ale i umysł oraz oddech. Pomaga w redukcji stresu. Ćwiczenia z pilatesu to przede wszystkim precyzyjna praca fizyczna, olbrzymia kontrola ciała wynikająca z oddechu, wyciszenia i koncentracji umysłu.

Celem metody jest osiągnięcie właściwej równowagi mięśniowej, poprzez wzmocnienie mięśni słabszych i rozciąganie tych, które są zbyt krótkie. Inaczej mówiąc to poprawa ogólnego stanu zdrowia i sprawności fizycznej. ,,Trzydziestolatek będący w złej formie fizycznej jest starym człowiekiem. Sześćdziesięciolatek, który jest w dobrej formie fizycznej pozostaje młody” (J. H. Pilates). W metodzie tej koncentrujemy się na środku ciała, który nazwany został przez jego twórcę J. Pilatesa – Powerhouse czyli centrum mocy całego ciała, które zbudowane jest z mięśni głębokich odpowiadających za stabilizację i ruchomość kręgosłupa. Silne ,,centrum” zapewnia prawidłowe funkcjonowanie kręgosłupa, lepsze czucie ciała oraz poprawę sylwetki.

Dla kogo pilates?

- dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia lub muszą przyjmować w pracy niewygodne, obciążające kręgosłup pozycje,
- dla osób, które chcą schudnąć i traktują ćwiczenia jako uzupełnienie diety,
- dla osób z problemami kręgosłupa i stawami,
- dla osób po urazach i kontuzjach,
-dla kobiet chcących odzyskać formę po porodzie,
-dla wszystkich, którzy zajmują się sportem zawodowo lub amatorsko, jako forma wspomagająca i poprawiająca efekty treningowe oraz zapobiegająca urazom,
- dla każdego niezależnie od wieku.

Na poziomie początkującym lekcja pilates skupia się na znalezieniu pozycji neutralnej, nauce oddechu i podstawowych ćwiczeń. Głównym celem zajęć na tym etapie jest nauka czucia mięśni głębokich – ich prawidłowego napinania i rozluźniania. Ćwiczenia wykonywane są wolno w rytm oddechu z maksymalną koncentracją na technice. Liczba powtórzeń jest mała najważniejsza jest dokładność i precyzja wykonania ruchu.  

Poziom zaawansowany przeznaczony jest dla uczestników zajęć pilates, którzy odbyli wcześniejsze szkolenie na poziomie początkującym (około 20 lekcji), czują pracę mięśni głębokich, opanowali pozycje wyjściowe do ćwiczeń we wszystkich płaszczyznach. Tempo ćwiczeń jest większe, dodawane są modyfikacje do ćwiczeń już znanych, wprowadzane są nowe ćwiczenia.

Rodzaje lekcji pilates:
Pilates Zdrowy kręgosłup
Pilates gr. początkująca i średniozaawansowana
Pilates gr. zaawansowana 

Istnieje możliwość wykupienia indywidualnych lekcji z instruktorem Barbarą Złotek-Węgrzynowską (tel. 696 188 101). Osoby zainteresowane takimi zajęciami prosimy o kontakt w godzinach popołudniowych.

Rollery do ćwiczeń pilates!

To idealne uzupełnienie ćwiczeń na macie. Roller wspomaga koordynację i stabilizację. Leżenie na wałku pomaga rozlużnić mięśnie kręgosłupa, co pozwala uniknąć wielu bólów pleców. Wałek jest urozmaiceniem w ćwiczeniach Pilates, a każdy trening pomaga uzyskać lepsze efekty w pracy z ciałem.

Opłata:
15 zł - jednorazowe wejście
40 zł - karnet za 4 wejścia
70 zł - karnet miesięczny (8 wejść)
60 zł/godz. - indywidualne spotkanie
40zł/godz. - zajęcia z instruktorem do 2 osób

Opłaty należy dokonać w biurze OPAK przed pierwszymi zajęciami.

Na zajęciach obowiązuje lekka, sportowa odzież, ręcznik, woda.

Uczestnictwo w zajęciach jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu dostępnego na stronie www.esceka.pl.
Przed rozpoczęciem zajęć, uczestnicy są zobowiązani do podpisania formularza uczestnictwa w zajęciach znajdujący się w biure OPAK bądź do pobrnia www.esceka.pl.

Informacje: 
Ośrodek Promocji Aktywności Kulturalnej
ul. Armii Krajowej 1 w Sandomierzu
604 684 128, 696 188 101
opak@esceka.pl

Liczba miejsc ograniczona!

Imieniny