Ogłoszenie konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych w Sandomierzu
OgłoszeniaUchwała nr 217/2025
Zarządu Powiatu w Sandomierzu
z dnia 12 maja 2025 r.
w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych w Sandomierzu.
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024r. poz. 107 z późn. zm.), art. 16 ust. 2 oraz 3d i 3e ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. 2024 r. poz. 87) oraz § 4 ust. 1 pkt 2 oraz § 6-12 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 12 kwietnia 2019 r. w sprawie Konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz. U. z 2019 r. poz. 724 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Ogłasza się konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych w Sandomierzu, zwanego dalej „BWA”, z siedzibą w Sandomierzu przy ul. Rynek 18.
§ 2.
1. Wymagania kwalifikacyjne oraz formalne kryteria wyboru kandydata na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych w Sandomierzu określa ogłoszenie o konkursie, stanowiące załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Ogłoszenie, o którym mowa w § 2 pkt 1, zostanie zamieszczone:
1) na stronach internetowych Starostwa Powiatowego w Sandomierzu oraz BWA,
2) w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sandomierzu,
3) w dwóch serwisach internetowych o tematyce związanej z zakresem działania instytucji kultury,
a informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sandomierzu.
§ 3.
1. Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały, a przewidywany termin jego zakończenia ustala się na dzień 11 lipca 2025r.
2. Termin wskazany w § 3 pkt 1 może ulec zmianie i w takim wypadku zostanie ogłoszony odrębną uchwałą.
3. Konkurs zostanie przeprowadzony przez Komisję konkursową powołaną przez Zarząd Powiatu w Sandomierzu.
§ 4.
Powołanie Komisji konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych w Sandomierzu, a także ustalenie szczegółowego regulaminu pracy tej Komisji, nastąpi odrębnymi uchwałami Zarządu Powiatu w Sandomierzu.
§ 5.
Wykonanie Uchwały powierza się Naczelnikowi Wydziału Oświaty i Promocji.
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Marcin Piwnik
Grażyna Szklarska
Mirosław Dziarek
Zbigniew Wiercioch
Tomasz Huk
Załącznik do uchwały Nr 217/2025
Zarządu Powiatu w Sandomierzu
z dnia 12 maja 2025 r.
Zarząd Powiatu w Sandomierzu
ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko
Dyrektora instytucji kultury Biura Wystaw Artystycznych w Sandomierzu,
ul. Rynek 18
§1
Konkurs ma charakter otwarty.
§2
1.Do konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych może przystąpić osoba, która posiada kwalifikacyjne warunkujące dopuszczenie do udziału w konkursie:
1)posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
2)wykształcenie wyższe,
3)znajomość aktów prawnych i zagadnień dotyczących funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, Prawa zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, prawa pracy,
4)znajomość problematyki z zakresu sztuki współczesnej i jej specyfiki,
5)niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz brak prowadzonych przeciwko uczestnikowi postępowań o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
6)niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104),
7)stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym,
2.Dodatkowe, preferowane kwalifikacje, umiejętności i kompetencje:
1)Wykształcenie wyższe z zakresu sztuk plastycznych, kulturoznawstwa, historii sztuki lub ekonomii,
2)znajomość zagadnień w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej,
3)umiejętność skutecznego zarządzania pracą zespołu,
4)umiejętność efektywnego planowania działań i organizacji pracy,
5)decyzyjność, inicjatywa w działaniu, kreatywność,
6)wysokie zdolności komunikacyjne i interpersonalne.
§3
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych będzie należało:
1)kierowanie całokształtem działalności Biura Wystaw Artystycznych celem realizacji zadań objętych statutem instytucji, zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi procedurami,
2)zarządzanie finansami oraz mieniem instytucji,
3)reprezentowanie instytucji na zewnątrz,
4)współdziałanie z innymi instytucjami kulturalnymi i oświatowymi w rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb kulturalno-oświatowych społeczeństwa,
5)wydawanie regulaminów, instrukcji i zarządzeń wewnętrznych,
6)podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy, a w szczególności zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Biura Wystaw Artystycznych,
7)stwarzanie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
§4
1.Wymagane dokumenty warunkujące dopuszczenie do udziału w konkursie:
1)życiorys (CV) zawierający:
a)dane kontaktowe osoby przystępującej konkursu – numer telefonu oraz adres e-mail,
b)opis przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej, w tym zakresów obowiązków związanych z zajmowanymi stanowiskami i pełnionymi funkcjami, okresie ich pełnienia, osiągnięciach zawodowych,
2)autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Biura Wystaw Artystycznych w obszarze programowym, organizacyjnym i finansowym w perspektywie co najmniej 3 lat, opracowany w formie pisemnej (format A4),
3)kserokopie dyplomu lub odpisu dyplomu potwierdzającego posiadane wykształcenia wyższego,
4)oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
5)oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku kierowniczym,
6)oświadczenie o nie prowadzeniu działalności gospodarczej lub zobowiązanie się do jej zawieszenia lub zamknięcia przed powołaniem na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych,
7)oświadczenie o nie pełnieniu funkcji wymienionych w art. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1090 z późn. zm.) lub zobowiązanie się do rezygnacji z tych funkcji przed powołaniem na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych,
8)oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego ani umyślne przestępstwo skarbowe oraz że nie jest prowadzone przeciwko uczestnikowi postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
9)oświadczenie, że kandydat nie jest objęty zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym jest mowa w art.31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
10) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U.z 2019,
poz.1781) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (RODO)).
2.Życiorys (CV), autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Biura Wystaw Artystycznych w obszarze programowym, organizacyjnym i finansowym w perspektywie co najmniej 3 lat, opracowany w formie pisemnej i oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
3.Wszystkie strony złożonej aplikacji powinny być wyraźnie ponumerowane.
4.Dokumenty i informacje, dotyczące warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania Biura Wystaw Artystycznych, a także ogólne informacje na temat jej działalności można uzyskać:
– ul. Rynek 18, 27 -600 Sandomierz – Biuro Wystaw Artystycznych,
po uprzednim umówieniu telefonicznym w godz. od 9.00 do godz. 15.00, tel. 15 832 27 17.
§5
1.Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego, adresem poczty elektronicznej oraz dopiskiem: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych w Sandomierzu”, w ciągu 30 dni od daty ukazania się ogłoszenia.
2.Wymagane dokumenty należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Sandomierzu ul. Mickiewicza 34, w godzinach 7:30 – 15:30.
3.W przypadku dokumentów nadesłanych drogą pocztową o rozpatrywaniu decyduje data wpływu do Urzędu.
4.Nie dopuszcza się składania dokumentów w formie elektronicznej.
§6
O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie i telefonicznie.
§7
Kandydat wyłoniony w konkursie zostanie zatrudniony na stanowisku dyrektora na postawie powołania na okres trzech lat, tj. od 13.08.2025 r. do 12.08.2028 r., na warunkach wskazanych przez Zarząd Powiatu w Sandomierzu.
§8
1.Przewidywany termin rozpatrzenia ofert – 12 czerwiec 2025 r.
2.Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – 11 lipiec 2025 r.