Zapowiedź: Koncert duetu Yanistan /13.04.2023
ZaproszenieJest nam niezmiernie miło zaprosić Państwa na koncert unikatowego zespołu Yanistan, który tworzy charyzmatyczny duet: Janusz Kasprowicz i Stanisław Marinczenko. Koncert odbędzie się 13 kwietnia 2024r. o godz. 19:00 w Lapidarium pod Ratuszem. W repertuarze usłyszymy utwory m.in. Włodzimierza Wysockiego, Agnieszki Osieckiej, Jacka Kaczmarskiego, Leonarda Cohena czy Toma Waitsa.
Bilety w cenie 40,00zł do nabycia w Centrum Informacji Turystycznej w Sandomierzu, ul. Rynek 20, w godzinach otwarcia placówki, oraz w dniu koncertu w Lapidarium pod Ratuszem, bezpośrednio przed rozpoczęciem wydarzenia.
Zapraszamy!
O DUECIE:
Yanistan tworzą dwaj wybitni i utalentowani muzycy: Janusz Kasprowicz i Stanisław Marinczenko. Koncerty duetu odbiegają od stylistyki typowej dla występu bardów. Bogate instrumentarium, takie jak: akordeon, buzuki, mandolina i oczywiście gitary, zmienianie przez wykonawców, niebywale urozmaica brzmienie, które eliminuje monotonność występu, zwłaszcza podczas wirtuozerskich popisów multiinstrumentalisty.
Janusz Kasprowicz – muzyk, kompozytor, autor tekstów. Jest twórcą i liderem zespołu Projekt Volodia, znanego m. in. z brawurowych aranżacji utworów Włodzimierza Wysockiego, wspólnych koncertów z Mirosławem Baką, transmisji w radiowej Trójce ze studia im. Agnieszki Osieckiej oraz występów na ważnych wydarzeniach kulturalnych w całym kraju. Propagator, znawca i miłośnik twórczości Włodzimierza Wysockiego, juror podczas festiwali, pomysłodawca oraz dyrektor cyklicznych wydarzeń: festiwalu im. Włodzimierza Wysockiego „Wołodia pod Szczelińcem”, wrocławskiego Festiwalu „Pieśniarze Niepokorni”, Lwowskich Dni we Wrocławiu oraz dyrektor artystyczny koncertów, m. in. „Nocy Bardów” podczas Festiwalu Trzech Kultur we Włodawie.
Stanisław Marinczenko – “wielowymiarowy” muzyk, multiinstrumentalista (gitary, pianino, buzuki, akordeon, mandolina, harfa). Aktywnie udzielający się w wielu gatunkach muzycznych, poza piosenką literacką można usłyszeć jego dźwięki w klimatach irlandzkich i elektrogotyku.
Z RECENZJI:
„…Kasprowicz i Mariczenko czarują widza autentycznym zaangażowaniem w niebanalny przekaz uczuć i wizji artystycznych, sięgając do źródeł, nieraz zapomnianych, nieraz pominiętych. Kasprowicz czaruje głosem zlokalizowanym gdzieś pomiędzy barwną matowością Wysockiego a intelektualną chrypką Waitsa, Mariczenko czaruje instrumentami (gitara, mandolina, buzuki, akordeon) dokumentując zachodnią dekadencję wschodnią perfekcją brzmienia.”
LINKI: